THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torstaina, huhtikuuta 20, 2006

Snooze.

En oo ikinä-ikinä käyttäny torkkunäppäintä, vihaan sitä, kun herätyskello soi, ja sit painaa torkkua ja se kello soi sitten kymmenen minuutin välein. Vihaan herätyskellon ääntä, vaikka mun herätysäänenä onkin linnunlaulua ja pianonsoittoa. Aivan sama, vaikka tulis mitä, vihaan sitä silti, kun se tarkottaa vain yhtä asiaa, heräämistä. Tällä viikolla oon kuitenkin joka aamu kellon soidessa siirtänyt herätystä 45 minuuttia eteenpäin, koska vitutus heräämisen vuoksi on niin suurta. Tästä syystä oon joutunu jättäämään meikkaamisen aamulla väliin (skandaali), käyttäny Terrieriä valonnopeudella ulkona ja kirmannu viimeiseen mahdolliseen sporaan, jolla vielä ehkä, mahdollisesti ehtii töihin jotenkuten ajoissa.

Tänään tulin aika nopeesti kuitenkin hyvälle tuulelle, koska a)aurinko paistoi b)on jo torstai c)tuntuu keväältä.

Hassua, että aina kevään alussa lokkien äänet tuntuu niin kesäisiltä ja tervetulleilta. Toukokuun lopulla ne samat äänet jo vituttaa, kun se tietää vaan häirittyä piknikkiä ja potentiaalista lokin kakkaa. Mutta vielä nyt suljen silmät, kuuntelen lokeista lähtöisin olevia sulosointuja ja kuvittelen, että on kesä.

Kesästä puheenollen...hain ikäänkuin vahingossa yhteen työpaikkaan, joka kyllä kuullostaa ihan mielenkiintoiselta, mutta saattaa sisältää tarjoilua (yäk). Tosin, jos tarjoilu on vaan satunnaista, niin kyllä sen sitten kestää. Työ on muutenkin vain kesätyö. Nyt en sitten oikein tiedä, kun soittivat sieltä työstä mua haastatteluun...Olen koko ajan suunnitellut pitäväni kesälomaa heinäkuussa, mutta se taas sitten johtaisi henkilökohtaiseen konkurssiin. Mutta toisaalta en ole pitänyt kunnon kesälomaa ainakaan kymmeneen vuoteen eli olisi todellakin loman aika. Ilman lomaa seuraisi varmaan jonkin asteen henkinen ja fyysinen romahdus, mutta ilman töitä ei vain olisi varaa oikein tehdä mitään. Tai olisi, mutta sitten elokuusta eteenpäin olisi tiukkaa. Haluaisin muutenkin vakituisen työpaikan, enkä mitään kesätyötä. Kesätyö...se kuullostaa niin lapselliselta, ei mun ikäiset enää mee kesätöihin. Ilman pakottavaa tarvetta. Voisinhan mä toki lomailla kesätyön jälkeen, mutta kuka haluaa pitää kesälomaa syyskuussa? Silloin kaikki muut on jo koulussa ja töissä, mitä mä sitten muka voisin tehdä? Ei mulla oo ees varaa mihinkään matkustaa ylihinnoitellun vuokrani ansiosta eli jököttäisin sit vaan masentuneena kotona. Ja luultavasti jökötän kuitenkin, koska tällä hetkellä silloin saatan olla työtön. Argh, kunpa tietäis varmasti, että saan syksyllä jotain töitä, sit ei tarvis miettiä näitä asioita. Tai no, kyllähän mä aina pääsen tarjoilemaan/siivoomaan/kassalle, mutta kaikella kunnioituksella noita töitä tekeville, MÄ EN HALUA!

0 kommenttia: