THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

perjantaina, helmikuuta 03, 2006

Jack Russells Stick Together.


Terrieri on niin hellyyttävä aina joskus. Esimerkiksi se on äärettömän suloista, kun se on niin aamu-uninen. Aina, kun herätyskello soi, sille tulee kauhee kiire peiton alle. Sitten se käpertyy niin pienelle kerälle kuin Terrierille on vain mahdollista mun jalkopäähän tai vatsaa vasten. Sitä aina pitää hellästi rapsutella, että se jaksais nousta sängystä. Kuitenkin, kun nousen, se vielä hetkeks (tunniks) jää nukkumaan ja nousee vasta, kun on uloslähdön aika.

Ulkona se on kanssa välillä veikeä. Sillä on monta tapaa kävellä. Ensimmäinen tapa (se, miten se useimmiten kävelee), on mennä aika matalaks ja takajaloilla ponnistaa oikein kovasti, niin että se vois maksimoida sen kävelyvauhdin (muistuttaa dynamiittia). Sitten se pihisee, puhkuu ja röhkii, kun sen valjaat on niin kireellä kaikesta vetämisestä, ettei se edes saa happea. Toinen tapa on kevyesti juosta eteenpäin, mutta kuitenkin niin, ettei se ihan mahdottomasti vedä. Samalla kun se hölkkää, se nostelee hevosmaisesti takajalkoja ja se näyttää samalta kuin ihmiset, jotka on niin onnellisia, että ne kävellessään yhtäkkiä hypähtää ja iskee kantapäänsä ilmassa yhteen. Kolmas tapa (todella harvinainen) on kävellä mun vieressä nätisti nenä ylpeästi pystyssä ja samalla laiskasti häntää heilutellen. Neljäs ja viimenen tapa on se, kun terrieri on vapaana ja sit se on niiiin onnellinen, että saa hepulin ja juoksee isoa ympyrää mun ympärillä oikein matalana ja tosi tosi tosi lujaa (muistuttaa dynamiittia, joka räjähtää). Niin ja sittenhän on vielä sellainen tapa, että kun se juoksee normaalisti (ei hepulissa) vapaana, niin se ihan varmaan kuvittelee olevansa jokin Suuri Ja Uljas ja loikkii eteenpäin jänismäisesti etujalat suoraan eteenpäin ja takajalat taaksepäin korkealla ilmassa.

Niin ja sitten, kun se syö, se nykyään aina, kun saa ruokaa, jää kupin eteen odottaa ja heiluttaa häntää ja rupee syömään vasta, kun sanon, että "ole hyvä". Jessss! Mä oon vihdoin saanu pikkasen rispektiä siltä. (Ja kun se on syöny, se tulee mun luo, heiluttaa häntää ja röyhtäsee -ihanaa).

No joo, mutta en enempää hehkuta Terrieriä, vähän lähti käsistä, kun ei mulla oo kauheen paljon enempää elämää tällä hetkellä kuin työt ja Terrieri.

0 kommenttia: