THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tiistaina, kesäkuuta 13, 2006

Ja taaaas

olen kipeä. Lämpöä 37 ja risat, eilen illalla 38. Se on aikas paljon, kun mun ruumiinlämpö normisti on tosi alhainen ja silloin, kun oon yleensä kipee, menee asteet useammin alilämmön puolelle. Vituttaa. Päässä pyörii, silmiin sattuu ja kurkkukin on kipeä. Olen myös työnsankari eli töissä. Vaikkakaan tuskin kukaan hurrailee mulle, ett hyvä hyvä, reippaasti tehty, kun uhrauduit työpaikan takia niin, että muu henksu pääse kylpylöitsemään. Hurrailen täällä sitten yksin itse itsekseni. Aika menee muuten sangen hitaasti tässä respassa kököttäessä, kun kaikki muut on sielä jossain. Voisin vaikka nukkua, ellei mun pitäis olla valppaana.

Perjantaina nukuin noin miljoona tuntia. Että teki hyvää. Lauantaina heräsin reippaana ensimmäiseen vp-vuoroon purjehduksessa, se meni, etten vallan kehuisi, loistavasti. Jouduin pitämään tervetuliaispuheenkin 80:lle ihmiselle, muuten ihan meni sekin hyvin, unohdin vaan kertoa, mistä löytyvät pelastusliivit...onneks niille ei tullu tarvetta. Puheenpitäminen on kyllä paljon helpompaa, jos kuuntelijat seisoskelevat siinä ympärillä. Jos mun olis pitänyt seistä lavalla mikrofonin kanssa ja 80 silmäparia olis tuijottanut mua jostain alhaalta, olisin pyörtynyt kauhusta.

Illalla oltiin istuskelemassa laiturilla ja tyhjentämässä mun punaviinivarastoa (noin 6 pulloa+viru valge-jämät ja bacardi-jämät) ja aivoja. Oli mukavaa, kun aurinkokin paistoi. Sunnuntaina mooausta ja koripalloa ja hyvää ruokaa.

Eilen piti olla töissä 7.30-17.30. Tulin kello 10.00 ja lähdin kello 15.00. Hyvin mukavaa. Eilen mulle soitettiin matkailualan työpaikasta, ja kysyttiin, haluaisinko niille töihin alkaen heti. Ihan heti en pysty aloittamaan, mutta lupasin sitten heinäkuun alusta tulla. Sinne meni kesäloma, mutta tässä oli nyt pakko suostua. Tämäkin on vain kesätyö, mutta heinäkuun puolessavälissä saa tietää, jos mut vakinaistetaan saman tien. Ihan huippu juttu, olen onnellinen. En edes käynyt työhaastattelussa, kun ne pyys jo tulla perehdytykseen ja solmimaan sopparin. Vähän tuntuu vaan uskomattomalta, pelkään, että tässä on joku lehmä ojassa tai ett koko juttu jotenkin feidaantuukin.

Purjehduksen kanssa on hieman ollu tänään riitaa, kun ilmoitin, etten pääsis torstaina tekee mun vuoroo, ku meen tuon, taas uuden työpaikan, koulutukseen. Nehän veti siitä hillittömät herneet nenään ja kaikenlisäksi, kun olen tässä respassa ja työpuhelin rupes soimaan, mun oli pakko vaan sanoo, etten nyt ehdi puhuu, kun olen töissä ja löin luurin korvaan, kun en ehtinyt muuta. Ymmärrän herneet, mutta toisaalta en, koska ilmotin niille kuitenkin omasta mielestä hyvissä ajoin olosuhteiden muutoksesta. Ja oon muutenkin ilmoittanut noin sata kertaa, ett pystyn alottaa vasta sitten työt, kun oon lopettanut täällä kunnialla, ja ottanut silti vuoroja vastaan ihan vaan siks, ett oon niin kiltti enkä viitti sanoo ei. Ja nyt mulla saattaa oikeesti olla mahdollisuus sellaiseen työpaikkaan, johon mä oikeesti haluun ja se saattaa siis olla ihan vakiduuniki, niin en mä ehkä viitti riskeerata sitä sen takia, ett oon tuola purjehdustyössä osa-aikasena. Kunpa vaan tulis huominen ja saisin vakuuden siitä, että varmasti pääsen tuohon työhön eli saisin kirjoitettua sopparin, niin voisin sanoo, etten enää purjehdi. Vaikkakin se on ihan kivaa työtä, mutta palkka on huono, eikä se työ oo ollenkaan sitä, mitä ne sanoi, ett se on, ja nyt kun sain ton ylennyksenki, mutta palkka pysyy silti samana, niin...äh.

Mun pää on niin tukossa, ei varmaan oo yhtään suomenkielistä lausetta tässä. Haluan lääkkeitä ja nukkumaan.

0 kommenttia: