THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tiistaina, tammikuuta 31, 2006

Käsirasva-addiktio.

Olen ärtynyt. Olen väsynyt.

Silmiä kirvelee. Lihakset on ihan hellät. Pahoinvointia. Päätä särkee. Nukahtaisin heti, jos lopettaisin jonkun asian tekemisen. Kaikki äänet taas ärsyttää. Voisinkohan kulkea töissä korvatulpat korvissa, että välttyisin kuulemasta "meidän pikku Iidan" umpisuolen lisäkkeestä? Liian vähän nukuttu yö muistuttaa liian paljon darraa. Tänään aion vain nukkua, kun pääsen kotiin. Pahus, mun piti varata illaksi pesutupa, kun puhtaat vaatteet on lopussa. Pakko jaksaa pestä pyykkiä, siis jos se pahuksen tupa on vapaana.

Sain palkkakuitin eilen Kipinästä, sain 23 tunnin verran liian vähän palkkaa. Vituttaa. Ihan kohta soitan palkanlaskijalle ja kiljun sille, jos suinkin jaksan korottaa ääntä. Voi olla, että se ottaa liikaa voimille ja omille korville.

Luin lehdestä huolestuttavaa informaatiota pakkotupakoinnista. 8h ravintolatyötä vastaa yhtä askia poltettuja savukkeita. Kaliforniassa tupakansavu on luokiteltu kolmanneksi pahimmaksi ilmansaasteeksi. Pakkotupakointi aiheuttaa mm. rintasyöpää, lapsettomuutta ja keskenmenoa. En oo ihan kauheesti ikinä saarnannu niille, jotka polttaa, polttamisen riskeistä. Paitsi ihmisille, joita rakastan. En ite oo ikinä ollut ihan kiinnostunut polttamisesta, mulle on menny jakeluun ne kaikki kuvat mustuneista keuhkoista, mitä mulle on joskus koulussa näytetty. Nyt mua tavattomasti ahdistaa, kun hengitän savua Kipinässä sen askin verran päivässä. Johtuneeko siitä tai siitä johtuvasta luulotaudista, olen vakuuttunut, että mulla on tupakkayskä. Aina töiden jälkeen yskin koko yön ja seuraavan päivän ja kärsin, kärsin niin. Jos olisin vapaa-ajalla, ei mulla olis niin väliä, onko ravintola savuton vai ei ja istunko savullisella vai savuttomalla puolella. Silloin se on ihan mun oma valinta lähteä sinne ravintolaan ja sitten kärsin seuraukset. Enkä mä humalatilassa tai silloin, kun olen vain parilla, edes huomaa, että ohhoh ja köh köh, onpas täällä paljon savua ja huono hengittää ja kylläpäs silmiäkin kirvelee. Mutta kun mun oikeesti pitää tienata "leipä" sillä, ett kökötän siel savussa, niin se panee vituttamaan. Tässä kohden kysynkin, että miks sitten oon sielä töissä, kun muutenkin vituttaa koko paikka ja se, etten saa nukkua, kun mulla on jo normaali kohtuupalkkainen päivätyö? Hmmm, äitikin aina sanoi, että ahneella on paskanen loppu.

Anteeksi, aina valitan. Aina olen kiukkuinen. Aina olen väsynyt. Anteeksi.

0 kommenttia: