THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

perjantaina, tammikuuta 20, 2006

Culture Beat.

Olen viime aikoina joutunut kuuntelemaan sattuneista syistä keskusteluja teinien jatko-opiskelusta. Moni isi on ollut raivoissaan, kun ei kloppi tahdo lukioon, vaan herranisäsiunaavarjele(!) AMIKSEEN! Nämä ko. isit kertoilee päivät pitkät ylpeinä siitä, kuinka ne aikoo viedä poikiensa riparilahjaks saadut moottoripyörät pojilta pois, jos nämä aikovat mennä vastoin isin käskyä amikseen. Mun niiiiin tekis mieli ärähtää. Mutta jupisen nyt sitten tänne. Kyllä pojalla on varmaan mukavaa sitten isona, kun ei saanutkaan mennä unelmiensa ammattiin, kun isi olis muuten vieny mopon pois ja jättänyt viikkorahat maksamatta. Arvon isit, herätys todellisuuteen, kiitos. Lukio ei ainakaan ollu mulle mitään muuta kuin 3 vuotta lisää vaiheluaikaa sille, että mitä sitä isona tekis. En tiedä vastausta vieläkään, ja lukiosta valmistuin jo 9 vuotta sitten (Apua! Onko siitä jo NIIN kauan, olenpas vanha). En mä sitä ylioppilastodistusta ole kyllä tarvinnut, muuhun kuin leuhkimiseen. Ja jos sen nyt välttämättä haluaa, niin voihan sen sielä amiksessakin kirjoittaa. Ja nykypäivänä uskoisin, että enemmän merkitsee se, että on työkokemusta ja johtaviin asemiin noustaan takana olevien työvuosien perusteella, ei sen, mitä kirjaimia päästötodistuksesta löytyy. Lehdissäkin on asioista ollut nyt jonkun verran kirjoituksia. Yliopiston opiskelijaa haastateltiin, ja hän kertoi, ettei sillä yliopiston todistuksella mitään töitä saa, vaan enemmän se on sitten vain sivistämistä koko opiskeluaika, joka johtaa vain lisäopintoihin. Lisäksi toisessa artikkelissa todettiin, että monesti amisopiskelija tienaa työelämässä paljon enemmän kuin korkeakoulutettu. Mikä ainakin pitää paikkansa mun suhteen. Tai siis pikkuveljeni Samuli (hieno mies) tienaa kyllä paljon enemmän kuin mä, vaikka kävikin "vain" amiksen.

No niin, mutta tämä tästä aiheesta. Eilen olin kuin olinkin uimassa ja saunassa, jonka seurauksena nukahdin puoli yhdeksän. Kerrankin aamulla heräsin suhteellisen virkeenä. Illalla mennään Marin kanssa teatteriin katsomaan Shakerpearin Kuningas Lear, huomenna olis tarkoitus mennä A) sivistämään itseäni ja B) kuolamaan kaukomaita matkamessuille.

Lopuksi vielä pyyntö sille, joka on laskenut elohopean noin alas: Nyt riittää, nyt voisi tulla jo vähän vähemmän kylmä. Ei terrierin tassut kestä tuollaista, vaan se reppana loikkii ulkona kolmella jalalla ja on sisällä maailman energisin. Ja sitä paitsi sitä hävettää kulkea ulkona toppatakissa, vaikka mun mielestä se takki on tosi hieno, siinä on huppu ja kaikki. Olen myös miettinyt kaulahuivin ostamista terrierille ja kenkiä myöskin. Ajattelin ostaa mustat nahkakengät stockalta (siis sellaiset, jotka suojaa koiran tassua, jos siinä on esim. haava) ja modata niistä adidas superstarin näköiset. Ne vaan olis niin rouheet. Taas mun, ei terrierin, joka mieluiten kulkee ulkona alasti, mielestä.

0 kommenttia: