THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

keskiviikkona, elokuuta 02, 2006

Vielä on kesää jäljellä?

Jaiks, tajusin just, etten ole kertaakaan kesän aikana käynyt rannalla. Siis hiekkarannalla. Enkä suokissa. Enkä oo kävelly ulkona lämpimässä kesäisessä rankkasateessa. Enkä ole nähnyt yhtään ukkosta. Enkä ostanut torilta jäätelöä. Enkä ole uinut meressä. Enkä ole uinut yöllä. Pitäis ottaa loppukesän spurtti, kai tätä vielä pari viikkoo kestää. Tosin jotenkin oon aina ajatellu, ett elokuu on jo syksyä. Ikuinen pessimisti olen.

Syksy on kyllä vähän aikaa kiva. Siis silloin, kun on melko lämmintä ja yöt pimeitä ja lehtiä puissa. Syksyn vaatteet on kivoja. Mutta sitten, kun alkaa se märkyys ja kylmyys ja lehdet tippuu puista ja tuulee niin, että pitää kävellä vaakasuorassa...siitä mä en pidä. En yhtään. Enkä alkutalvesta, siitä, että on loskaista ja liejuista ja sitten liukasta eikä sitä lunta tule millään ja jos tulee, se pysyy maassa noin tunnin. Sitten on taas kivaa, kun on paljon lunta, sopivan raikas pakkanen, aurinko paistaa ja pääsee rinteeseen, se on yhtä mukavaa aikaa kuin kesä. Et nih.

Mutta ei mennä asioiden edelle, yritän elää hetkessä ja nauttii jäljellä olevista kesäpäivistä. Hankalaa se vähän vaan tuppaa olee, kun ei ole juuri vapaa-aikaa. Tai ei tarpeeksi. Vaikka töissä onkin mukavaa.

Piti mennä tänään Gentleman's clubille kattoo tissejä ja Stig Doggin levyjulkkareita, mutten mä jaksanu. Mä en oo ikinä nähny tissejä. Tai siis oon mä omat nähny ja monien muidenki ja tvssä, mutten siis ikinä oo ollu tissibaarissa. Olis ollu mielenkiintosta nähä livenä se toiminta. Tai siis...onkse muka niin "hehkeetä" kuin tvssä vai mitä? No en osaa sanoo, kun en jaksanu lähtee. Joku toinen kerta, perhaps. Enkä mä kyllä haluis poikien kanssa tissibaariin mennä, ku en mä sit vois niiden kanssa supista ja arvostella ilman, ett vaikuttaisin jotenki katkeralta ja kateelliselta. Ja kyllä se ehkä "söis naista", jos ne siinä vaan kuolais jotain dd-kuppeja ja ite sitte yrittäis siin pätee b-kuppien kans tyyliin, ett nää ei ainakaa roiku ja mahtuu nää hyvin käteenki. Huonoin selitys, minkä muuten oon kuullu pojan suusta, ett miks pienet tissit on paremmat kuin isot, on tämä: "no kun niisson sit potentiaalia kasvaa..."Siis mitä helvettiä?!? No ok, tää tisseistä, pidän mun omista, muut pitäköön, mistä pitävät. Rasvaa se kuitenki vaan on.

Oon tänään jotenki älyttömän huono suomen kielessä, lauseet tulee ihan tajunnanvirtana, eikä niissä oo mitään järkee. Tai harvemmin on, mut tänään vielä vähemmän. Ite aina oon kauhee kielipoliisi ja tuijotan jotain kirjoitettuja lauseita tyrmistyneenä siitä, kuinkä väärin ne on kirjoitettu. Tänään musta tuntuu, että olen unohtanut äidinkieleni kokonaan. Sori.

3 kommenttia:

zimbo kirjoitti...

Kerjään verta:

Talvi lumineen ja pakkasineen on kaikkein kamalin vuodenaika mitä voi maailmassa olla. Mä toivoisin niin, ettei lunta sataisi koskaan, että koskaan ei olis pakkasta. Ei ihmistä ole luotu semmoiseen. Syksy vielä menettelee marraskuun puoleen väliin asti, mutta se lumi...

Sitten: "Työ on mukavaa." Voiko suurempaa itsepetosta enää olla olemassakaan?

Tisseistä: Joitakin tissejä olen nähnyt luonnossa, mutta tissibaarissa en ole koskaan ollut. Kerran oli likellä etten mennyt. Mutta ei muo tissit niin paljoa kiinnosta (?!?!) että jaksaisin maksaa kovinkaan paljoa siitä näystä. Yhellä mun kaverilla oli kerran nainen, joka oli tissibaarissa töissä. Se oli kyllä ihan kiva, eikä se osannut edes venäjää.

Karoliina K. kirjoitti...

Sori, ett "saa verta", en vedä hernettä nenään, kun "uskallat" olla eri mieltä mun kanssa.

Kaikista ideaalisinta olis mun mielestä asua maassa, jossa olis aina kesä, mutta jossa pääsis myös näkee lunta silloin, kun huvittais. Syksy ja kevät on vaan niin...plääh, ne vois poistaa kokonaan.

Ja on mun työ mukavaa. Se on niin uus ja erilainen juttu mulle, ett se on vielä toistaiseksi kivaa. Fine, en mä ilosta aamuisin pompi, kun mä sinne meen. Kaikista mieluiten olisin vaan sikarikas ja ihan vaan kotona, shoppailisin, rällästäisin ja matkustelisin. Mut ku se ei, ainakaan nyt, oo mahdollista, niin tää vaihtoehto on ihan ok. Kun tää on nyt tätä, minkätakii sitä kouluuki on käyty.

Mirdi kirjoitti...

Tissibaarit on ihan hauskoja, pitää joskus mennä muijaporukalla. Eilen oli myöski puhe niistä levynjulkkareista, mutten mä jaksanu liikahtaa (=laiskotti)
En oo muuten mäkään ollu suokissa vielä, piti tänään mennä, mutta kappas Marin säkällä on ulkona sitten pilviä ja ripsottelee vettä. OMPA KUMMA. Ens viikolla varmaan kuolee kuumuuteen kun työt alkaa taas.
Enkä mä ole ollu yöuinnilla aikoihin, se taisi olla vaan Vaasan juttu sillon..
Rannalla moon ollu ja voisin mennä lisää, uimassaki oon kävässy, voisin uida lisää... kaikkee on tekemättä. Jotenkin tää kesä meni jo?