THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tiistaina, tammikuuta 09, 2007

Farssi

On mulla asiat joskus osuneet kohdalleen.
Se saattoi vahinko olla,
eikä tapahdu uudelleen.
Suru joskus käy,
ja ikävää riittää;
kantaa laineet laivatkin.
Mistä mun pitäis ketäkin kiittää?
- Jossain on kai vastauskin.

Tässä elämä on:
oma, kallis, ja tarpeeton.
Joki joutava laineillaan
mua lastuna vie mukanaan,
ja ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Pohjallakaan ei yksinään olla:
alakulo on seurana haikeuden.

Luulin ennen,
että jossain mitataan tarkalleen,
milloin on annettu liikaa
jollekin kantaakseen.
Se on pelkkä harha,
perätön luulo,
toiset hölmöt uskoo niin.
Jäävät hartiat väkevän,
suuren,
pieneksi kuin heikonkin.

Kylmiä faktoja:
Vuokra -603eur/kk
Lainanlyhennys -250eur/kk
Puhelinlasku -~50eur/kk
Welho -31eur/kk
Muut laskut -~70eur/kk
Palkka ~1140eur/kk
Total 136eur/kk käteen.

No...onhan tuo tietysti paremmin kuin...noh, jollakin, joka on köyhempi. Rakastan Tätä Elämää.


Kaikessa itsesäälissäni oon unohtanu kertoo, että Terrieristä taitaa tulla isä. Ainakin Neiti Terrierin vatsa on kuulemma kasvanut kovasti. Mulla on nyt kovasti ongelmana, että mitä tekisin tulevalle lapselle. Olen niin kovin haaveillut, että Terrieri saisi kaverin ja mikä olis kivempaa kuin Terrierin lapsi ihan omana. Ongelmana on se, että kun noilla Terriereillä olis sitten niin kovasti ikäeroo, niin mitä tapahtuu sitten joskus, kun Herra Terrieristä aika jättää (mikä julma ajatus)? Jääkö Terrieri jr. kaipaamaan sitten kovasti ja masentuu pahasti? Tädillä oli kaksi koiraa, joista toinen lopetettiin vakavan sairauden vuoksi ja toinen jouduttiin lopettamaan masennuksen vuoksi. En mä sitä halua. Ja sitten sen pennun myyntihinta olisi ~850eur, jotka sitten mä saisin. Mutta kun mä jo oon nähny itseni, Herra Terrierin ja Terrieri jr:n kaikissa kuvitelmissani ja musta tuntuu tosi tylsältä myydä jr. jollekin vieraalle. Kun näitä haaveita on tässä viime aikoina kaatunut muutenkin urakalla. Toisaalta tolla tän hetkisellä kuukausitulolla toi ylimääränen 850 helpottais kovasti. Oih ja voih, mitä oikein tehdä...

Kunpa joku tiputtais mun päähän jostain tuolta vastauksia jokaiseen mun elämän visaiseen kysymykseen. Kun tää ei voi toimia enää näin.

Näin taannoin unta, että olin Marin kanssa matkalla Ouluun kahdestaan autolla. Ennen Oulua käytiin kääntymässä Marin vanhempien luona Vaasassa juomassa viiniä ja syömässä juustoa. Uni oli hämmentävä siksi, koska tämän unen jälkeen Mari kirjotti blogissa, että sen veli oli pyytänyt muuttamaan Ouluun. Ton unen jälkeen näin unta, että pyysin vastauksia elämään. Mun isä antoi mulle unessa lahjaks valokuvakansion ja sanoi, että selaile tätä, niin saat vastaukset. Kansiossa oli kuvia musta ja veljestäni Samulista pienenä. Oltiin myös koko perheen voimin joissakin kuvissa laivalla. Niissä laivakuvissa oli jotain, jota unessa muistelin kovasti ja kun heräsin, tajusin, että noinhan nää asiat menee. Arvatkaa vaan, muistanko, että mitenkä? No en.

3 kommenttia:

Mirdi kirjoitti...

Jahas, mä en oo ainoo joka näkee sekavia unia.
Ja tuo on niin ärsyttävää, että sä näät ja tiedät unessa mitä pitää tehdä, mutta et enää aamulla. Kun muka yöllä kaikki on niin selkeetä ja niin "no totta kai, tietenkin" -meininkiä.

Mutta tälle mä repesin:
"Ennen Oulua käytiin kääntymässä Marin vanhempien luona Vaasassa juomassa viiniä ja syömässä juustoa."

Haha, viiniä ja juustoa. Ennemminkin perunaa ja paistia ja jälkiruuaksi piirakkaa...

Anonyymi kirjoitti...

Onnea herra isä Terrierille! Hyvät oli paukut näköjään pojalla!
Kakspiippuinen juttu. Räyhästä en millään luopuisi, enää, en hinnasta mistään. Mutta kyllä kaksi koiraa vaikeuttaa elämään jonkin verran. Hoitajat, jos olet matkoilla. Junassa matkustaminen kahden kanssa ei ole enää mitään ruusuilla pomppimista. Sisäsiitiksi opettaminen... hmph... kyllähän se ajan myötä tulee se siisteys, mutta tuo kusipaska- linja himassa, ääh...

Seuraa koirista on toisilleen, mikä on aivan ihana juttu. Kahden koiran kulut ovat myös aika kovat, ainakin itselläni kun hankin kaikki mahdolliset vakuutuksista lähtien..

Eroahdistus ja masennus. Sitä ei voi tietää ennenkuin vasta tilanteen tullessa eteen.

Mun neuvo on että kuvittele muutaman viikon ajan olevasi kahden koiran kanssa kaikissa päivittäisissä tilanteissa. Mieti miltä se tuntuisi jne jne. Mä harkitsin tota toista reilun vuoden ajan, kunnes aika tuntui olevan kypsä. Kuitenkin vielä nanosekuntien ajan tulee katumuksen fiilareita, varsinkin kun tuolla pienellä alkaa olla sellainen tuhoamis-vaihe aluillaan... JA Näillä keleillä kaks puuvillakoiraa on kyllä saatanasta...hehehehehe!!

Tsemppiä, hei!

Mirdi kirjoitti...

heli puhuu paljon ja asiaa, mutta musta se iso juttu siinä tosiaan on se, että seuraa koirista on toisilleen. Eli ei niin kauhee morkkis kun on pidempää poissa.

Ja sitten tuo ikäero, sitä mäkin oon miettinyt kun Rontin ja Rutun ikäero on kanssa, mutta en tiedä. Se on sitten sen ajan ongelma jos se on ongelma tulee olemaan... vaikeaa.