THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

perjantaina, toukokuuta 23, 2008

Mistä tietää muka..?

Tässä taannoin kerroin raskausmyrkytysepäilystä. Tästä asiasta olen erittäin hämilläni. Tai siis oireita ovat kuulemma päänsärky, turvotus, valopallot näkökentässä, verenpaineen nousu, ylävatsakipu ja proteiinit pissassa.

Ainoa pysyvä ilmiö mulla on tuo proteiini, joka on ollut jo pidemmän aikaa yhden plussan, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Päänsärkyä on aina välillä, mutta se saattaa myös johtua siitä, etten nuku juuri ollenkaan. Onkohan myrkytyksen aikana jatkuva päänsärky vai lasketaanko myös tämä ajoittainen?

Turvotusta löytyy vaikka muille jakaa, ette takuulla halua nähdä mun nilkkoja, kun otan sukat pois jalasta. Aamuisin sormetkaan ei oikeen tottele, kun ne on vaan sellaset 10 makkarapötköä. Mutta eikös turvotus kuulu muutenkin näihin ihastuttaviin raskausoireisiin?

Valopallot silmissä. Löytyy. Mutta ei siis koko ajan, vaan vain sillon, kun liikautan silmiä tai käännän päätä. Sinänsä normaali ilmiö, mutta jos tämä tapahtuu ihan jokaikisen liikahduksen kohdalla, mitä ei ei-raskaana ollessa ole tapahtunut, eikö silloin pitäisi jo huolestua?

Verenpaine on koko ajan ollut hyvä, MUTTA kun mun verenpaine on yleensä alhainen, niin onko nyt kuitenkin jossain jotain vikaa, kun se onkin nyt paljon korkeampi?

Ylävatsakipu...Eilen esimerkiksi sattui niin, etten pystynyt tekemään mitään. Olin jo käsi puhelimella tilaamassa itselleni taksia kättärille, kun olin vakuuttunut siitä, ett nyt tapahtuu jotain. Totta kai kivut sitten loppuivat. Onko tässäkin nyt kysymys siitä, että ylävatsa pitäisi olla ihan koko ajan kipeä, vai lasketaanko mukaan myös tunnin kestävä kipu? Häh?

En mä osaa olla raskaana, mä en tiedä mistään mitään. En mä ees tiedä, miltä supistus tuntuu enkä varmaan tajuu lähtee lääkäriinkään kuin vasta sitten, kun jalkojen välistä roikkuu jonku pää. Voi stressi. Mä oon varmasti jakomielitautinen jo hyvissä ajoin ennen synnyttämistä. Mitäs sitten, kun olen vastuussa kahdesta avuttomasta ihmislapsesta? APUA.

Olen syvästi pahoillani, että mä en oikeesti nyt osaa enkä pysty tilittämään mistään muusta kuin tästä vallitsevasta olotilasta.

Tai voin mä sen kertoa, että olin tänään kylässä. Ostin tässä taannoin turvakaukalon autoon ja tutustuin siinä samalla yhteen tyttöön..tai kai se nainen jo on, kun ikääkin on jo 32v, mutta jotenkin tuntuu oudolta puhua silti naisesta. Noh, joka tapauksessa, olin sitten sen tyttönaisen (on muuten melkein kotikyliltä kotoisin eli Seinäjoelta) luona kyläilemässä tänään. Sillä itsellään on nyt kohta vuoden vanha lapsi, joka oli sairastunut vauvarokkoon juuri tänään. Itselläni ei ole ikinä ollut yhtä ainutta rokkoa ja sellaiseen sairastuminen olisi nyt tooosi huono juttu. Mutta ehkäpä tässä iässä ei enää voi saada vauvarokkoa, vaikka netissä lukikin, että se tarttuu todella helposti (luultavasti kuitenkin vauvoihin). Ainoastaan mä voin olla kyllä niin taitava, että sairastuisin vauvarokkoon 30 ikävuoden aikana, olenkin jo tuntevinani pientä kutitusta iholla.

Mun todella taitaa olla parasta olla googlettamatta enää yhtään tautia ja pysytellä samantein kotona lukkojen takana ja pitää televisiokin kiinni, muuten olen diagnosoinut itsestäni kohta kupan ja kymmenen muuta.

Televisiosta tulikin mieleen: Olen totaalisen kyllästynyt sen tarjontaan. En jaksa enää yhtään Tanssii tähtien kanssa-, Maajussille morsian-, Big Brother-, Sinkkuäidille sulhanen-, Unelmien poikamies-, Suomen tai jonkun muun maan huippumalli-, Idols- yms. paskaa ohjelmaa. Kiintiöni on niiiiiiin täysi. Missä ovat kaikki laadukkaat hömppäsarjat? Enhän mä nyt hyvänen aika voi maksaa tvlupaa, jos ainoat katsottavat ohjelmat on tällä hetkellä Täydelliset Naiset sekä C.S.I:n eri versiot, joista niistäkin osa tulee uusintana. En ala! Protestoin! Menen boikottiin!

0 kommenttia: