THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tiistaina, heinäkuuta 18, 2006

Break The Silence

Ei nyt oikein ole jaksanut kirjoitella. Tätä tää teettää, ku töissä pitää oikeesti tehä töitä. Ei sitten kotona jaksa olla koneella, kun on mulla oikeesti elämääki silloin tällöin.

Sain eilen silmätulehduksen, silmäni on äärimmäisen punainen ja epämiellyttävä. Menin lääkäriin.

Ensimmäiseksi Kallion terveyskeskukseen tulee mies ja sanoo humalaisella äänellä: "Annan teille 150m etumatkaa, sen jälkeen otan teidät kiinni ja tapan teidät kaikki." Kaikki odotustilassa vaan tuijottaa miestä huvittuneena, itsekin hihittelen itsekseni. Mies ajetaan pihalle.

Tulee mun vuoro ilmoittautua. Istuskelen hoitajan edessä. Mut kiilaa törkeästi hyvin juopunut nainen, jonka takana on toinen hyvin juopunut nainen ja mies. "Ykshh nhopee jutthu", se nainen sanoo. Hoitaja: "Teidän täytyy odottaa vuoroanne, ottakaa tuolta vuoronumero". "Ei khu theillä khesthää nhiii vhitushti. Mhe tarvitaa vaa kortshuja. Khato, ku mhe halutaa harrashthaa sheksiä, mhutta khu tholla mhiellä on hivi." Tässä vaiheessa huomaan todella sääliväni Kallion terveysaseman työntekijöitä. Lopulta nainen luovuttaa ja menee jonottamaan. Mutisee vaan siinä ystävilleen, kuinka vaikeaa on saada kortsuja, kun joka paikassa pitää odottaa.

Saan ajan lääkärille kello 13.40. Lääkäri ottaa mut vastaan kello 14.10. En ehdi edes tervehtiä nuorta tympeän oloista mieslääkäriä, kun hän kysyy kyllästyneesti:"Onko teillä sukupuolitauti?"Änkytän. "E-e-e-i, ku ihan vaan silmätulehdus..."Lääkäri mulkaisee vielä kyllästyneemmin:"No nii-in, mutta onko teillä sukupuolitauti?"
Minä: "No ei kyllä ole, kun ihan vain silmätulehdus"
Lääkäri epäuskoisesti: "Oletteko nyt ihan varma?"
"No olen".
Lääkäri:" Jaha, no tässä on sitten silmätippoja. Käy vielä ottamassa laboratoriosta viljely silmästä. Kiitos hei."

Olen hyvin hämmentynyt saamastani loistavasta palvelusta. Tunnen jotain hyvin lämmintä, kun tiedän terveyteni olevan tällaisten lääkärien käsissä. Seuraavan kerran menen yksityiselle. Kiitos ja hei.

p.s. peloissani otin selvää asioista, olin hetken jo varma, että silmässäni on kuppa. Mutta ei, onneksi "Aikuisen silmätulehduksen yleisin syy on allergia tai sidekalvon tulehdus." (Lähde YTHS). Ja sukupuolitaudeista vain " tippuri voi käsien välityksellä levitä silmiin." (Lähde silikonitieto.net) Eikä mulla kyllä mitää tippuria ole, ei ihan 100% varmasti ole.

3 kommenttia:

Mirdi kirjoitti...

Oikeesti. Mä repesin eilen tolle metrossakin itekseni yhtäkkiä, kun vaan muistin tilanteen... ja taas. Uskomatonta...

zimbo kirjoitti...

Mä olenki ihmetelly, missä sä olet ollut, kun ei oo päivityksiä kuulunu. Mutta tervetuloo vaan takasin.

Sitä mä en tienny että terveyskeskuksesta saa kortsuja? Mä olen aina luullut että ne pitää ostaa kaupasta, kiskasta, huoltoasemalta, baarin vessasta, yms...

M'olin kans täs ihotautilääkärillä, ja se oli sukupuolitautilääkäri kanssa. Oli ahdistavaa ensinnäkin odotella vuoroaan sukupuolitautilääkärille kun muut arvuutteli että mikähän tolla on (niin kun mä nyt joskus olisin naisen/miehen kanssa sillai) ja toisekseen oli inhottavaa kätellä sitä lääkäriä, yms... visiitin jälkeen vasta semmonen kuppanen fiilis olikin.

Musta on tullut viime aikoina täydellinen pultsarirasisti, siitäkin huolimatta, että olen ehkä hieman juoppo itsekin, tai ehkä juuri siksi. Mutta kun ei aina jaksais kuunnella sitä örinää ja pummaamista. Kännisen jutut - mukava kertoa, ikävä kuunnella, niin se vaan on.

Karoliina K. kirjoitti...

No ku ei se ees ollu sukupuolitautilääkäri, ku ihan yleislääkäri. Mua ennen sielä oli joku mummeli, jolla oli korvavaivoja. Olikohan silläkin sukupuolitauti...?